Werving via telefoon en social media succes voor SOS Kinderdorpen

15 oktober 2013, 14:48
Werving via telefoon en social media succes voor SOS Kinderdorpen
Werving via telefoon en social media succes voor SOS Kinderdorpen
Met de jaarlijks terugkerende actie ‘C'est Passieble!’ heeft familiebedrijf Christal afgelopen vrijdag ruim 65.000 euro opgehaald voor SOS Kinderdorpen. Zo'n zeventig telecedenten en staf hebben de hele dag kosteloos voor SOS Kinderdorpen donateurs geworven.

Het bellen leverde ruim 30.000 euro op. Als reactie op de werving via social media melde zich een gulle gever, die verder anoniem wil blijven. Deze zegde toe het bedrag te vermeerderen met nog eens 35.000 euro.

Mailing vooraf
Het geld is bestemd voor de bouw van een nieuw familiehuis in Yamassoukro in Ivoorkust. De donateurs hadden vooraf een mailing ontvangen over het project en konden SOS Kinderdorpen steunen door concrete onderdelen van het familiehuis te kopen, zoals bakstenen, klamboe's, bureau’s en bedden.

Aan het einde van de dag nam directeur Margot Ende - van den Broek van SOS Kinderdorpen de cheque van 65.817 euro in ontvangst. ‘Het is ongelooflijk mooi  om te zien hoe de medewerkers van Christal zich de hele dag vol passie hebben ingezet om geld in te zamelen voor SOS Kinderdorpen. En het is prachtig dat het eindresultaat zo overweldigend is. Hier zijn we, namens de kinderen in Yamassoukro, ontzettend blij mee. Familieliefde is geen luxe, het is een noodzaak, en een familiebedrijf als Christal begrijpt de waarde daarvan’, aldus Ende-van den Broek.
gerelateerde items