Tjitske Benedictus meest invloedrijke persoon in sponsorindustrie

26 januari 2019, 15:00
Tjitske Benedictus meest invloedrijke persoon in sponsorindustrie
Tjitske Benedictus meest invloedrijke persoon in sponsorindustrie
Tjitske Benedictus, Hoofd Sponsoring, Events en Activatie bij ING Nederland, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.
 
Tjitske Benedictus is de baas over het substantiële sponsorportfolio van de bank die dit jaar zo nadrukkelijk in de belangstelling stond; vaak ook negatief. De keuzes die ING heeft gemaakt om de purpose door middel van sponsoring op een tastbare manier tot leven te brengen hebben daar niet onder geleden. In de toelichting op de keuze zegt Sponsorreport: ‘De langetermijnpartnerships die Benedictus heeft afgesloten vormen het beste bewijs dat de bank mensen vooruit wil helpen. In het voetbal is dat het meest zichtbaar. Het is niet eenvoudig in het overvolle voetbaldomein verschil te maken, maar ING lukt dat jaar in jaar uit.’ Als beloning voor die succesvolle samenwerking en activaties ontving ING de gouden SponsorRing in de categorie Lang Lopende Sponsorships.

Top 3
Op de tweede plaats in de lijst van 25 personen staat de nummer 1 van vorig jaar Hans Erik Tuijt, Director Global Sponsorships bij Heineken International. De Top 3 wordt gecompleteerd met een persoon met een grote verdienste voor het vakgebied: Mark Versteegen. De Directeur Sponsoring van KPN werd als waardering voor zijn inzet uitgeroepen tot de Sponsoring Personality van 2018. Op nummer vier en vijf staan respectievelijk Marcel Beerthuizen, directeur van Bigplans, en Bob van Oosterhout, directeur van Triple Double.
 
Hoogste binnenkomer: Jumbo
Hoogste binnenkomer in de lijst is Frits van Eerd, de directeur van supermarktketen Jumbo, op de tiende plaats. Jumbo is afgelopen jaren opvallend aanwezig in het Nederlandse sponsorlandschap via de sponsoring van Team Jumbo-Visma (voor onbepaalde tijd) en Max Verstappen. Jumbo weet de atleten steeds voor succesvolle campagnes in te zetten die het merk Jumbo enorm versterken. Ook nieuw in de lijst is Remco Barbier op een 16e plaats. Barbier is het gedreven hoofd branding van NN Group die via tal van innovatieve activaties steeds voor meerwaarde zorgt bij de partnerships van NN Group in running, cultuur en muziek.
 
De top 10
1. (4) Tjitske Benedictus, ING Nederland
2. (1) Hans Erik Tuijt, Heineken International
3. (2) Mark Versteegen, KPN
4. (5) Marcel Beerthuizen, bigplans
5. (3) Bob van Oosterhout, Triple Double
6. (8) Chris Woerts, CWO Consultancy
7. (11) Menno Geelen, a.f.c. Ajax
8. (9) Jan Paul de Wildt, Kumpany
9. (13) Jean-Paul Decossaux, KNVB
10. (-) Frits van Eerd, Jumbo

De complete lijst van 25 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse sponsoringindustrie staat, met uitgebreide toelichting en criteria, in het nieuwste nummer van Sponsorreport.
 
gerelateerde items