Toon alles (1)

Sweetie van Terre des Hommes wint reclameprijzen

8 april 2014, 08:54
Sweetie van Terre des Hommes wint reclameprijzen
Sweetie van Terre des Hommes wint reclameprijzen
De reclamecampagne Sweetie van kinderhulporganisatie Terre des Hommes heeft tijdens de Lampenuitreiking van de Art Directors Club Nederland (ADCN) in meerdere categorieën een gouden Lamp in de wacht gesleept. Daarnaast ontving Lemz, het reclamebureau dat de campagne ontwierp, ook nog een Grand Prix.

De hulporganisatie deed acht maanden lang onderzoek naar kindermisbruik via de webcam. De onderzoekers ontwikkelden een tienjarig virtueel Filipijns meisje dat luisterde naar de naam Sweetie en gingen undercover in chatrooms. Met Sweetie heeft Terre des Hommes inmiddels ruim duizend kindermisbruikers op het internet getraceerd.

Grand Prix in Cannes
De jury vond dat deze case er met kop en schouders bovenuit stak. ‘Deze campagne maakte dit jaar het verschil.’Het is misschien ongebruikelijk om de huid te verkopen voordat de beer geschoten is, maar insiders verwachten dat Lemz met Sweetie nog hoge ogen zal gooien. Een Grand Prix in Cannes zou zeker niet als een verrassing komen.’
gerelateerde items