Toon alles (2)

Snapchat als marketinginstrument?

5 maart 2018, 06:00
'Snapchat is een grote kans voor marketeers', zegt Snapchat.
'Snapchat is een grote kans voor marketeers', zegt Snapchat.
Het aantal jongeren dat Facebook gebruikt neemt af. Onderzoek van Newcom geeft aan dat jonge Facebook-gebruikers het medium steeds meer zien als iets ‘voor oude mensen’. Wil je jongeren bereiken, dan moet je over op Whatsapp en Snapchat. Maar een Snapchat-campagne, werkt dat wel? Hootsuite zet vijf campagnes op een rij die het heel goed deden.
 
Imran Khan, chief strategy officer van Snapchat, wijst erop dat ongeveer 73 procent van de 150 miljoen dagelijkse gebruikers zich in de Verenigde Staten, Canada of Europa bevindt. Ondertussen creëert meer dan twee derde van de gebruikers dagelijks content, waarbij de gemiddelde persoon 25 tot 30 minuten op de app doorbrengt. Dat is een grote kans voor marketeers, zegt Khan.
 
Vijf op een rij
Maar niet alle bedrijven zien nog hoe Snapchat kan worden ingezet. Daarom zet Hootsuite vijf ongebruikelijke campagnes op een rij die het goed gedaan hebben. Klik hier om ze te bekijken en om inspiratie op te doen.
 
gerelateerde items