Toon alles (2)

Sanne de Lorme communicatie-medewerker Sympany

23 april 2018, 14:00
Sanne de Lorme
Sanne de Lorme
Bij Sympany is Sanne de Lorme vorige week gestart als communicatiemedewerker. De Lorme staat voor de taak Sympany beter op de kaart te zetten als sociaal ondernemer. Ze was hiervoor projectmanager bij het kledingmerk Penn&Ink.
 
Sympany steunt en initieert textielgerelateerde projecten in India en Afrika. Elk jaar wordt circa 23 miljoen kilo kleding en textiel een tweede leven gegeven. Voor de projecten werft Sympany zelf fondsen door textielinzameling. De 33-jarige Sanne de Lorme (bachelor communicatiewetenschap en master politieke communicatie aan de Universiteit van Amsterdam) gaat helpen de sociaal ondernemer op de kaart te zetten.
 
‘Onderneming die iets betekent voor de maatschappij’
De Lorme is na haar afstuderen begonnen als communicatiemedewerker bij de start-up Tante Bep. Daarna werd ze als projectmanager bij Penn&Ink verantwoordelijk voor het opzetten van de conceptstore van het merk. De Lorme: ‘Beide functies waren erg interessant en ik heb op verschillende vlakken de nodige communicatie-ervaring opgedaan. Maar na vier jaar commerciële bedrijven wilde ik graag de switch maken naar een sociale onderneming. Werken in een onderneming die iets betekent voor de maatschappij. De projecten van Sympany in Afrika en India zijn gericht op het creëren van meer zelfredzaamheid en duurzaamheid. Ik maak graag onderdeel uit van een onderneming die zich daarop richt. Op communicatievlak zijn er nog grote sprongen te maken, want nog steeds te weinig mensen weten wat Sympany doet en waarom we dat doen. Ik heb erg veel zin in deze nieuwe uitdaging.’
 
gerelateerde items