Toon alles (2)

Retentie Marketeer bij de Nierstichting

31 januari 2018, 06:00
Retentie Marketeer bij de Nierstichting
Retentie Marketeer bij de Nierstichting
Functie: Retentie Marketeer
Organisatie: Nierstichting
Aantal uren: 32 uur
Locatie: niet bekend
Vervaldatum: niet bekend
 
In deze nieuwe functie is ruimte voor een marketeer die denkt in customer lifecycles, met sterk analytisch vermogen en gericht op het (ver)binden van mensen. Zelfstartend, initiatiefrijk en vooral pragmatisch.
 
Functie
Als retentie marketing ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verder ontwikkelen van de relaties met de achterban van de Nierstichting. Op basis van data-analyses en onlinegedrag, initieer en ontwikkel je campagnes die zorgen voor de (re)activatie van bestaande donateurs en vrijwilligers. Je weet donateurs en vrijwilligers zo te raken dat de verbinding en betrokkenheid (in tijd en geld) bij de Nierstichting versterkt wordt. Om dit te bereiken werk en denk je kanaal overstijgend, maar met een sterke focus op e-mail. Je hebt ervaring met het ontwikkelen van contact strategieën, kennis van e-mail marketing en database marketing en bent analytisch sterk. Uiteraard ben je een teamplayer, want bij de Nierstichting werken ze graag samen. Je bent sterk in het leggen van persoonlijk contacten binnen en buiten de organisatie. Een soepele samenwerking met de andere collega’s in het team is een belangrijke succesfactor voor deze nieuwe functie.
 
Taken
Jouw voornaamste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Het (mee) ontwikkelen van de e-mail-marketingstrategie
Het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes in de ‘totale levenscyclus’, waaronder:
o een welkomstprogramma, een behoud- en re-activatieprogramma en een programma voor upgrading
o jubileum en verjaardagscampagnes
o (online) customer media
Ontwikkelen en uitvoeren van campagnes gericht op verrijking en klantvoorkeuren
Analyses en selecties maken voor campagnes
Verstevigen van de (persoonlijke) relatie voor specifieke segmenten
Verantwoordelijke voor het beheer van het klantenpanel:
o Zorgen voor in- en uitschrijvingen
o Maken van onderzoekskalender en afstemming binnen het team
 
Wat vragen wij?
Je hebt een afgeronde marketingopleiding op hbo-niveau (NIMA B niveau) en minimaal drie en maximaal 5 jaar werkervaring als e-mail marketeer, fondsenwerver of retentiemarketeer. Je hebt ervaring met e-mail marketing en database marketing en hebt veel ervaring met het werken in CRM. Je hebt een sterk analytisch vermogen en een hands-on mentaliteit. Je bent resultaatgericht, klantgericht en bent gewend om met deadlines en veel verschillende projecten te werken. Je koppelt stressbestendigheid aan een soepele persoonlijkheid, die goed kan relativeren. Je beschikt daarbij over een vlotte pen.
 
Aanbod
De Nierstichting zet alles op alles om ervoor te zorgen dat nierpatiënten in leven blijven en écht blijven leven: met meer levenskwaliteit, vrijheid en energie om gewoon mens te zijn. Als lid van het energieke en ambitieuze team Marketing & Communicatie (25 collega’s) krijg je de kans om je vanuit je expertise dagelijks in te zetten voor het ‘goede doel’ en écht verschil te maken voor nierpatiënten.
 
Het betreft een functie voor 32 uur per week. De Nierstichting biedt een goed en marktconform salaris, afhankelijk van ervaring en geschiktheid. Je komt te werken in een professioneel en enthousiast team en draagt bij aan een beter leven voor nierpatiënten.
 
Interesse?
Stuur je CV inclusief motivatie aan Duke & Jacobs : info@dukejacobs.nl
Voor meer informatie over de functie, de organisatie en de procedure kun je contact opnemen met Duke & Jacobs: Paul van Campen (partner bij Duke & Jacobs), Tel +31 (0)6 5344 5639 Mail paul@dukejacobs.nl 
 
gerelateerde items