Toon alles (2)

Online marketeer bij de Nierstichting

5 juni 2018, 05:00
Online marketeer bij de Nierstichting
Online marketeer bij de Nierstichting
Functie: Online marketeer
Organisatie: Nierstichting
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Bussum
Vervaldatum: 27 juni
 
De Nierstichting zet alles op alles om ervoor te zorgen dat nierpatiënten in leven blijven en écht blijven leven: met meer levenskwaliteit, vrijheid en energie om gewoon mens te zijn. Als lid van het energieke en ambitieuze team Marketing & Communicatie (25 collega’s) krijg je de kans om je vanuit je expertise dagelijks in te zetten voor het ‘goede doel’ en écht verschil te maken voor nierpatiënten.

Taken
  • Als online marketeer ben je verantwoordelijk voor online conversie doelstellingen en website beheer. Je vertaalt de (online) strategie, jaarplannen en campagnes door in online kanalen.
  • Performance marketing is dan ook de rode draad die door je functie loopt.  Van affiliate marketing tot mobile- en zoekmachinemarketing.
  • Jij krijgt niet alleen energie van het meten van reacties in de verschillende kanalen maar ook van de optimalisatie en conversie daarvan. Denk aan het optimaliseren van de (vindbaarheid) van websites op het gebied van SEO content, techniek en link building met als doel het verhogen van kwalitatieve traffic en conversie (lead generatie). En aan het opzetten en bijsturen van Google AdWord campagnes.
  • Naast het genereren van traffic naar de website, het genereren van leads en het verbeteren van conversie, bedenk en implementeer je creatieve digitale campagnes. Daarbij zorg je in samenwerking met je directe collega’s voor een goede integratie van online en offline en stel je de doelgroep centraal.
  • Je bent in staat om over de verschillende platformen, nierstichting.nl, nieren.nl en actie.nierstichting.nl, heen te kijken en campagnes op de juiste wijze in de verschillende kanalen in te zetten.
  • De online trends en ontwikkelingen houd je goed in de gaten, je ontdekt waar kansen liggen en inspireert hiermee het team. Dankzij jouw expertise en enthousiasme win je het digitale hart van onze doelgroep.
  • In deze functie werk je onder andere nauw samen met een team van specialisten (retentiemarketeer, marketeer acties derden, online specialist en direct marketeer) en stuur je externe bureaus aan.

Functie-eisen en profiel
  • We zoeken een analytische, proactieve en resultaatgerichte professional met minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt HBO/WO werk en denkniveau met een opleiding op het gebied van Marketing & Communicatie.
  • Structureren en prioriteren gaat je makkelijk af, je bent een goede sparringpartner voor je collega’s en je staat stevig in je schoenen.
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring in online marketing en je hebt de eindverantwoordelijkheid gehad over een website.
  • Je bent technisch onderlegd en je hebt (ruime) ervaring met SEO/SEA en conversie optimalisatie.
  • Je bent bekend met o.a. Web analytics/Google Analytics, Google Adwords, Social media (advertising), A/B testing en affiliate campagnes.

Ons aanbod
  • Het betreft een functie voor 32 uur per week.
  • De Nierstichting biedt een goed en marktconform salaris, afhankelijk van ervaring en geschiktheid.
  • Je komt te werken in een professioneel en enthousiast team en draagt bij aan een beter leven voor nierpatiënten.

Informeren en solliciteren
Solliciteren kan tot uiterlijk 27 juni. De eerste gesprekken voor deze vacature vinden plaats op dinsdagmorgen 3 juli 2018. Solliciteren kan via de website van het wervingsbureau Duke & Jacobs. Wil je per e-mail solliciteren stuur dan je motivatie inclusief een recent CV aan paul@dukejacobs.nl. Voor meer informatie over de functie, de organisatie en de procedure kun je contact opnemen met Duke & Jacobs: Paul van Campen (partner bij Duke & Jacobs), tel +31 (0)6 5344 5639, mail: paul@dukejacobs.nl.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
gerelateerde items