Online Marketeer bij Dokters van de Wereld

15 mei 2018, 05:59
Online Marketeer bij Dokters van de Wereld
Online Marketeer bij Dokters van de Wereld
Functie: Online Marketeer
Organisatie: Dokters van de Wereld
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 22 mei
 
Dokters van de Wereld is de Nederlandse tak van de internationale medische organisatie Médecins du Monde, die in binnen- en buitenland opkomt voor het universele recht op gezondheid, waaronder het recht op en toegang tot gezondheidszorg, voor mensen die hiervan uitgesloten worden. Bij onze organisatie werkt een team van ruim 200 vrijwilligers en 27 betaalde krachten.
 
Afdeling Communicatie & Fondsenwerving
De afdeling Fondsenwerving en Communicatie telt 5 medewerkers en is verantwoordelijk voor publiekscommunicatie en fondsenwerving. De focus van de Online Marketeer is om Dokters van de Wereld bij het brede publiek en bij de achterban zoals donateurs, leden en vrijwilligers zichtbaarder te maken en daarmee bij te dragen aan een grotere funding.
 
Wat zijn je werkzaamheden?
Je bent medeverantwoordelijk voor het online werven en binden van supporters, particuliere donateurs en leden. Je denkt strategisch mee over de inzet van onlinekanalen en weet dat te vertalen naar aantrekkelijke campagnes en wervingsactiviteiten met een concreet resultaat voor ogen. De onlinetrends en ontwikkelingen houd je goed in de gaten en zet je actief in voor Dokters van de Wereld. Je ontdekt waar kansen liggen en inspireert hiermee het team. Dankzij jouw expertise en enthousiasme win je het digitale hart van onze doelgroep en draag je bij aan de groei van naamsbekendheid van en donaties aan Dokters van de Wereld.
• Je ontwikkelt strategieën om nieuwe mensen aan ons te binden, door bijv. de inzet van effectieve campagnes.
• Je bedenkt, ontwikkelt en implementeert wervende online acties om meer leads te genereren en daarmee de donaties te verhogen.
• Je optimaliseert de e-mailmarketing en het contact met onze achterban. Je voert de regie over de e-mail-marketing.
• Je adviseert over online advertising, Facebook advertising en Google Grants en weet dit praktisch toe te passen.
• Je optimaliseert online marketingcampagnes door de behaalde resultaten te analyseren.
• Je denkt mee over de verdere ontwikkeling van de online communicatie en fondsenwervende strategie en brengt deze actief ten uitvoer.
 
Je profiel
• HBO/WO werk- en denkniveau in de richting van Communicatie, Online Marketing of gelijkwaardige opleiding.
• Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in online marketing.
• Je bent vernieuwend, gedreven en beschikt over een proactieve houding.
• Je hebt ervaring met e-mailmarketing, SEO en SEA, Google Adwords, Google Grants, Facebook advertising en andere (online) advertising.
• Je hebt ervaring met Facebook campagnes en weet Google Analytics goed te benutten.
• Je hebt ruime ervaring met de lancering van effectieve online campagnes.
• Je voelt je betrokken bij ontwikkelingssamenwerking en mensenrechten.
• Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend.
We vragen je om een Verklaring Omtrent Gedrag en om onze Code of Conduct te ondertekenen.
 
Wij bieden
Wij bieden een uitdagende en afwisselende functie voor 32 uur per week in een boeiende en toegankelijke organisatie. Eigen initiatief in lijn met de doelstellingen en manier van werken binnen de organisatie wordt aangemoedigd en enorm gewaardeerd.
Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 7 maanden met mogelijkheid tot verlenging. Het bruto maandsalaris bedraagt maximaal € 3.188 (instap in schaal 5/5) bij een volledige werkweek van 40 uur per week. Inschaling geschiedt op basis van kennis en ervaring. Daarnaast bieden wij een premievrij pensioen en 30 vakantiedagen per jaar bij een fulltime dienstverband.
 
Je reactie
Ontvangen we graag, voorzien van een inspirerende en creatieve motivatiebrief en CV, uiterlijk maandag 21 mei 2018 via de websitet.a.v. Marijke van Dam, HR Adviseur. Voor nadere informatie kun je contact opnemen met Niels de Heij, Manager Communicatie en Fondsenwerving, via telefoonnummer 020-4652866.
Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 24 mei 2018 Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure. Na selectie uit de eerste ronde gesprekken zullen de vervolgsollicitatiegesprekken plaatsvinden op maandag 28 of dinsdag 29 mei 2018.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
gerelateerde items