Online fondsenwerver/marketeer bij Prins Bernhard Cultuurfonds

22 mei 2018, 12:45
Online fondsenwerver/marketeer bij Prins Bernhard Cultuurfonds
Online fondsenwerver/marketeer bij Prins Bernhard Cultuurfonds
Functie: Online fondsenwerver/marketeer
Organisatie: Prins Bernhard Cultuurfonds
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 18 augustus
 
Het Prins Bernhard Cultuurfonds is een onafhankelijk particulier fonds en een van de grootste fondsenwervende cultuurfondsen in Nederland. Het fonds verleent financiële bijdragen, opdrachten, prijzen en beurzen op het gebied van cultuur, natuur en wetenschap. Als inspirator van hedendaags mecenaat geeft het fonds particulieren, stichtingen en bedrijven onafhankelijk en deskundig advies over filantropie. Het werk van het fonds wordt mogelijk gemaakt door eigen inkomsten uit fondsenwerving (schenkingen, nalatenschappen en de Anjeractie), naast inkomsten uit de BankGiro Loterij en De Lotto (Nederlandse Loterij). Aanvragen voor financiële ondersteuning worden behandeld door 12 provinciale afdelingen (30 medewerkers) en een landelijk bureau in Amsterdam (35 medewerkers). Jaarlijks worden ruim 3500 initiatieven ondersteund met een totaal budget van circa 35 miljoen euro.

Taken
Als online fondsenwerver/marketeer bij het Prins Bernhard Cultuurfonds ben je verantwoordelijk voor de optimale inzet van on- en offline kanalen met als doel het werven van giften (veelal online) en het werven en binden van donateurs. Je doet dit door gegevens in het CRM te optimaliseren en door het samenstellen van een doordachte mix van communicatiemiddelen, campagnes en activiteiten. Je maakt deel uit van de afdeling Fondsenwerving & Communicatie. Deze afdeling bestaat uit een team van communicatieadviseurs en fondsenwervers die rapporteren aan het hoofd van de afdeling. Je werkt ook samen met externe partners en bureaus. Je bent gewend om resultaten te bereiken en deze te delen en te optimaliseren. Je werkt daarbij zowel zelfstandig als in teamverband.
Wat ga je doen?
  • Je ontwikkelt de strategie en voert het beleid uit m.b.t. het werven van giften en donateurs
  • Je ontwikkelt en coördineert campagnes en activiteiten, die je gedeeltelijk zelf of samen met anderen uitvoert.
  • Je gebruikt daarbij alle mogelijkheden die er online zijn (SEA/SEO, Google Adwords en Analytics, email-marketing, sociale media, online advertising, online nieuwsbrieven), en combineert deze met bewezen offline methoden zoals TM en DM.
  • Je gaat op zoek naar nieuwe en  innovatieve wervingstechnieken of je ontwikkelt deze al dan niet in samenwerking met de functioneel beheerders van de sectie I&A.
  • Je beheert en  analyseert de resultaten en onderzoekt waar verbeteringen mogelijk zijn.
  • Je hebt contact met gevers en donateurs en je neemt de verantwoordelijkheid om hun vragen te beantwoorden.

Functie-eisen en profiel
  • Je hebt enige jaren ervaring met CRM (Microsoft Dynamics). In deze functie ben je op de afdeling de F&C key-user voor het CRM/online fondsenwerving.
  • Je hebt kennis van databasemarketing en online processen rondom werving en marketing, je bent nieuwsgierig naar ontwikkelingen op dit gebied en ziet daarin kansen en uitdagingen voor het fonds.
  • Je hebt een HBO-opleiding op het gebied van marketing management, marketing en sales of  commerciële economie.
  • Je hebt aantoonbare kwaliteiten en ervaring op het gebied van online fondsenwerving en/of marketing (SEA/SEO, Google Adwords en Analytics, email-marketing, sociale media, online advertising en online nieuwsbrieven).

Ons aanbod
  • Een inspirerende omgeving waarin je werkt aan het op de kaart zetten van de mooiste culturele en natuur projecten en het toptalent uit de wetenschap.
  • Ruimte voor creativiteit en kennisdeling op een plek waar eigen initiatief aangemoedigd en gewaardeerd wordt.
  • De gelegenheid cursussen en opleidingen te volgen, omdat het vakgebied van fondsenwerving en marketing voortdurend in ontwikkeling is.
  • Een baan voor 32 – 40 per week voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling na een positieve beoordeling.
  • Een salaris dat afhankelijk is van jouw ervaring en leeftijd met goede secondaire arbeidsvoorwaarden.

Informeren en solliciteren
Wil jij bijdragen aan een mooier Nederland waarin culturele en natuur projecten de ruimte krijgen en talent wordt ondersteund? Mail dan je cv met korte motivatie aan m.nillesen@cultuurfonds.nl. Wil je meer informatie over de functie bel dan 020 5206130 en vraag naar Maaike Nillesen, hoofd fondsenwerving en communicatie.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
 
gerelateerde items