Toon alles (1)

Onafhankelijk platform voor mobiel fondsenwerven van start

1 mei 2013, 04:00
Onafhankelijk platform voor mobiel fondsenwerven van start
Onafhankelijk platform voor mobiel fondsenwerven van start
VFI Brancheorganisatie van goede doelen, CM, Mobillion en Mobile Marketing Nederland hebben een nieuw platform in het leven geroepen over mobiel fondsenwerven voor goede doelen: mobilefundraising.nl. Volgens de initiatiefnemers is mobiel fondsenwerven steeds belangrijker voor goede doelen en moet de website deze organisaties stimuleren dit instrument meer toe te passen.

‘Om in de toekomst een beroep te kunnen doen op het Nederlands publiek, moeten goede doelen innoveren. Traditionele kanalen voor fondsenwerving, zoals telefonisch- of straatwerven staan onder druk. Donateurs geven steeds vaker op een moment dat het ze schikt aan het goede doel dat hun goeddunkt. Een langetermijnverbintenis is minder populair. Daarom is het essentieel dat een donateur de mogelijkheid krijgt om te geven op het moment dat hij wil. Mobiel doneren maakt dat mogelijk’, stelt de VFI in een persbericht.

Voorbeelden uit de praktijk
De nieuwe website laat met voorbeelden uit de praktijk zien hoe goede doelen succesvol mobiel kunnen fondsenwerven. Goede doelen kunnen leren van best practices op de site: voorbeelden van collega-organisaties met handvatten om de weg te vinden in deze nieuwe wereld. Goede doelen, maar ook marketing- en communicatiebureaus zijn van harte uitgenodigd om hun voorbeelden via de site te delen.

Geef-sms
‘Zo’n zestig procent van de consumenten in Nederland bezit inmiddels een smartphone. De verwachting is dat mobiele en online communicatie steeds meer in elkaar over lopen. De consument raakt steeds meer bekend met het betalen via de mobiele telefoon. Ontwikkelingen als NFC en het contactloos pinnen dragen hier sterk aan bij. In de fondsenwervingsstrategie van goede doelen neemt mobiel fondsenwerven een steeds prominentere plek in. Om donaties te werven, maar ook om in contact te treden met een nieuwe doelgroep. Een bekend voorbeeld is GEEF-SMS dat vorig jaar 500.000 euro opbracht in ruim 350.000 SMS-jes. Mobilefundraising.nl wil door het delen van voorbeelden inspirerend zijn’, aldus VFI.
gerelateerde items