Nieuw onderzoek: social media veel ingezet door goede doelen

30 juni 2011, 08:59
AMSTELVEEN (30 juni) - Onderzoek van Communications Network heeft uitgewezen dat goede doelen meer gebruikmaken van social media dan werd aangenomen. In de VS werden mensen ondervraagd die de communicatie verzorgen voor 155 private en maatschappelijke goede doelen. Maar liefst 93 procent van hen maakt gebruik van sociale netwerken.


44 procent van de ondervraagden gaf aan tot 10 procent van hun tijd te besteden aan social media door het plaatsen van berichten op sites, het reageren op commentaren en het ontwikkelen van nieuwe campagnes. 45 procent zei zelfs tot 50 procent van hun tijd hieraan te besteden en 3 procent meer dan de helft van hun tijd. Ook werd duidelijk dat websites en andere elektronische communicatie 24 procent van het communicatiebudget innemen. Dat is meer dan alle andere categorieën. Zo'n 29 procent van de ondervraagden gaf aan dat Twitter het meest effectieve instrument is, gevolgd door Facebook en YouTube. Slechts 18 procent van de onderzochte communicatieadviseurs vond geen enkel social media-instrument handig.


Voor het complete rapport, klik hier.
gerelateerde items