Marketeer particuliere donateurs bij Alzheimer Nederland

18 januari 2018, 06:00
Marketeer particuliere donateurs bij Alzheimer Nederland
Marketeer particuliere donateurs bij Alzheimer Nederland
Functie: Marketeer particuliere donateurs
Organisatie: Alzheimer Nederland
Aantal uren: 32 - 38 uur
Locatie: Amersfoort
Vervaldatum: 28 januari
 
Dagelijks worstelen in Nederland honderdduizenden mensen met de gevolgen van dementie. En dit aantal zal de komende jaren fors toenemen. Dementie is op dit moment doodsoorzaak nummer één in Nederland (bron CBS). Alzheimer Nederland zet zich in voor een betere kwaliteit van leven voor mensen met dementie en hun families. Door financiering van wetenschappelijk onderzoek werkt Alzheimer Nederland aan een toekomst, zonder dementie.

Taken
In deze veelzijdige functie in een ambitieus en enthousiast team initieer, coördineer en voer je (wervings)activiteiten uit met als doel om meer inkomsten uit particuliere fondsenwerving te genereren. Je bent (mede) verantwoordelijk voor het werven, behouden en upgraden van donateurs, met focus op groei van het donateursbestand en de waarde ervan. Je maakt deel uit van het marketingteam en valt onder de verantwoordelijkheid van de teamleider particuliere donateurs.
Wat zijn je werkzaamheden?
  • Je stelt samen met de teamleider particuliere donateurs en interne en externe betrokkenen een jaarplan voor de particuliere markt op, denkt mee over de lange termijn strategie en bent verantwoordelijk voor een succesvolle uitvoering van dit plan.
  • Je coördineert programma’s voor het werven en upgraden van donateurs en leads via telemarketing, direct mail, face2face, TV, e-mail en online media.
  • Je ontwikkelt (vernieuwende) proposities en zet pilots uit om ideeën te testen en analyseren.
  • Je stuurt diverse bureaus en toeleveranciers aan.
  • Je bewaakt de voortgang en resultaten van fondsenwervende activiteiten en rapporteert deze aan de leidinggevende. Zo nodig doe je voorstellen voor bijstelling.
  • Je neemt deel aan interne projectteams vanuit het eigen expertisegebied en adviseert collega’s.

Functie-eisen en profiel
Ben jij een enthousiaste, ondernemende en communicatief stevige marketeer of fondsenwerver met
  • minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • minimaal 5 jaar werkervaring in consumentenmarketing en/of fondsenwerving, waarbij ervaring met direct-, online- en databasemarketing een vereiste is;
  • kennis van en ervaring met CRM en in staat de vertaalslag te maken van data naar acties als bijvoorbeeld cross- en upsell;
  • ervaring met het opstellen van strategische klant(behoud)programma’s en de uitvoering ervan;
  • ervaring met het aansturen van bureaus en leveranciers;
  • affiniteit met onze doelstellingen.
Ben jij ook nog een aanjager die mensen in vernieuwing weet mee te nemen en data- en resultaatgedreven is? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

Ons aanbod
  • Een uitdagende baan waarin je samenwerkt met leuke collega’s in een prima werksfeer.
  • Aanstelling geschiedt voor de duur van een jaar, met de mogelijkheid van verlenging.
  • Salaris bij 38 uur minimaal € 3.000 en maximaal € 4.114,- bruto per maand.
  • Alzheimer Nederland heeft een eigen arbeidsvoorwaardenregeling.

Informeren en solliciteren
Heb je inhoudelijke vragen met betrekking tot deze vacature, dan kun je contact opnemen met Anne-Marie Blomesath, teamleider particuliere donateurs. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06-12148814 of via a.blomesath@alzheimer-nederland.nl. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan uiterlijk 28 januari 2018 je motivatie met CV naar onze medewerker P&O, Gonnie van de Werken; vacatures@alzheimer-nederland.nl De gesprekken van de eerste ronde zullen plaatsvinden op 6 februari 2018. (een eventueel vervolggesprek op 13 februari).
 
gerelateerde items