Toon alles (2)

Manager Fondsenwerving, Communicatie & Marketing bij ALS Nederland

1 augustus 2018, 16:00
Manager Fondsenwerving, Communicatie & Marketing bij ALS Nederland
Manager Fondsenwerving, Communicatie & Marketing bij ALS Nederland
Functie: Manager Fondsenwerving, Communicatie & Marketing
Organisatie: Stichting ALS Nederland
Aantal uren: 32 - 40 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 9 september
 
Stichting ALS Nederland is een non-profit organisatie opgericht in 2005. De afgelopen jaren hebben de spraakmakende campagnes en verschillende aansprekende evenementen geholpen om ALS op de kaart te zetten. Het volgende doel is ‘ALS van de kaart’. Om dat te realiseren is er geld nodig voor wetenschappelijk onderzoek. Stichting ALS Nederland werft fondsen om wetenschappelijk onderzoek te financieren en de kwaliteit van zorg en leven van haar patiënten te verbeteren. ALS is een dodelijke zenuw- spierziekte en komt in Nederland bij 1500 personen voor. Jaarlijks komen er helaas 500 patiënten bij en overlijden er 500 personen aan de gevolgen van deze ziekte. De oorzaak van ALS is onbekend en een geneesmiddel is niet voorhanden. Hoop op een toekomst – met een gemiddelde levensverwachting van 3 tot 5 jaar na diagnose – is er voor deze 1500 patiënten nog niet. Er is maar één manier om ALS de wereld uit te helpen: wetenschappelijk onderzoek. Stichting ALS Nederland werft fondsen voor onderzoek naar de oorzaak van ALS en heeft een duidelijke focus op de kwaliteit van leven en zorg van de ALS-patiënt. Er is immers nog veel wetenschappelijk onderzoek nodig om een oorzaak en vervolgens een behandeling te kunnen vinden voor deze genadeloze ziekte.

Om de ambitie van Stichting ALS Nederland te realiseren zijn er ook ambitieuze groeidoelstellingen geformuleerd op het gebied van fondsenwerving. Met name de uitbouw van het programma met (structurele) donateurs heeft de komende periode prioriteit. Het programma bestaat nu hoofdzakelijk uit fondsenwervende evenementen en wervende acties door derden. Om aan die uitbouw van het fondsenwervende programma sturing te geven zoekt Stichting ALS Nederland een ervaren manager fondsenwerving, communicatie & marketing.

Taken
  • Je maakt deel uit van het managementteam dat gezamenlijk zorg draagt voor de geïntegreerde samenwerking binnen de organisatie;
  • Je geeft sturing aan en staat midden in het team marketing, communicatie en fondsenwerving;
  • Je bent verantwoordelijk voor het maken van het meerjarenplan en de daarbij behorende jaarplannen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen zoals beschreven in de (meerjaren)plannen;
  • Je zorgt voor het initiëren, vernieuwen, ontwikkelen en uitvoeren van alle activiteiten op het gebied van communicatie, marketing en fondsenwerving;
  • Je stuurt op een geïntegreerde aanpak van communicatie en fondsenwerving;
  • Je rapporteert aan de directeur/bestuurder van Stichting ALS Nederland.

Functie-eisen en profiel
  • Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van fondsenwerving, marketing en/of communicatie;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare leidinggevende ervaring;
  • Je hebt kennis van en ervaring met fondsenwerving op de particuliere markt en geïntegreerde campagnes die een groot publiek aanspreken;
  • Je hebt de ambitie en visie om de grote naamsbekendheid van Stichting ALS Nederland om te zetten in een substantiële groei van de structurele inkomsten;
  • Je bent resultaatgericht en je weet hoe je strategische en operationele doelstellingen formuleert en samen met je team realiseert;
  • Je denkt in oplossingen, neemt verantwoordelijkheid en bent er op uit om gezamenlijk resultaten te boeken;
  • Je bent hands-on. Je coacht de medewerkers van de afdeling en je werkt zelf actief mee;
  • Je bent proactief en kunt mensen enthousiast maken en meenemen in je plannen;
  • Je werkt uitstekend in teamverband.

Ons aanbod
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan het uit de wereld helpen van de ziekte ALS;
  • De kans om de grote naamsbekendheid van ALS te verzilveren via fondsenwerving;
  • De uitdaging om de bestaande succesvolle fondsenwervende activiteiten te behouden en tegelijkertijd vorm te geven aan de verdere uitbouw van het fondsenwervende programma;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met de intentie tot verlenging bij goede resultaten;
  • Deelname aan het pensioenfonds Zorg & Welzijn;
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 4.500,- en € 5.500,- per maand op basis van 40 uur.

Informeren en solliciteren
Enthousiast? Nassau Fundraising doet de werving en selectie van deze functie. Je kunt tot en met 9 september 2018 reageren op deze functie door je CV en motivatie te verzenden aan Daphne Leferink via daphne@nassau.nu. Als je eerst extra informatie wilt, kun je contact opnemen met Nassau vanaf dinsdag 21 augustus via 020 – 520 65 55. Een eerste kennismakingsgesprek vindt plaats op dinsdag 11 september 2018 op het kantoor van Nassau in Amsterdam. De tweede en derde gespreksronde vindt plaats in week 38, beide bij Stichting ALS Nederland in Den Haag. Mocht je niet beschikbaar zijn op deze data, vermeld dit dan in je sollicitatie. 
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
gerelateerde items