Toon alles (1)

Lenthe lanceert nieuw medium voor fondsenwervers

16 november 2017, 06:00
Begin 2018 wordt een nieuw medium voor fondsenwervers gelanceerd door uitgever Lenthe, in samenwerking met Nederland Filantropieland.
Begin 2018 wordt een nieuw medium voor fondsenwervers gelanceerd door uitgever Lenthe, in samenwerking met Nederland Filantropieland.
Lenthe, het Mediahuis van de Filantropie sinds 1995, lanceert in januari een nieuw medium voor fondsenwervers, dat bestaat uit een website en een digitaal tijdschrift, verrijkt met een gedrukt kwartaalmagazine en een jaarboek. De nieuwe titel, die binnenkort wordt onthuld, richt zich met deze mediamix expliciet en uitsluitend op alle fondsenwervers en marketeers die actief zijn voor fondsenwervende nonprofits in Nederland zoals goede doelen en instellingen in cultuur, zorg- & welzijn, wetenschap en sport.
 
Dynamiek in het vak
Lenthe-directeur Don Akkermans: ‘Dit nieuwe initiatief hadden we al langer op de uitgeefplank liggen, maar werd actueel door de recente ontwikkelingen rond Vakblad Fondsenwerving. Naast De Dikke Blauwe voor de geefzijde zoals major donors en hun adviseurs, past uitstekend een meer verticaal medium dat voorziet in de specifieke behoeften van de beroepsgroep fondsenwervers. De enorme dynamiek die we nu zien in dit vak, zowel inhoudelijk als wat betreft de instroom van nieuwe nonprofits die zich op fondsenwerving storten, vraagt om nieuwe en extra vormen van kennisdeling.’
 
Nauwe samenwerking met NLFL
Het nieuwe medium wordt gelanceerd in samenwerking met Nederland Filantropieland. Voorzitter Fons van Rooij: ‘Door onze kennis en netwerken te koppelen aan de mediale en journalistieke slagkracht van Lenthe en haar media De Dikke Blauwe - waar we al content-partner van zijn - en nu ook het nieuwe fondsenwerversmedium, kan NLFL versneld haar ambities waarmaken: het verbinden van mensen die bijdragen aan een gezond filantropieklimaat.’

Plannen binnenkort verder onthuld
Deze weken wordt de laatste hand gelegd aan het samenstellen van het team. Naamgeving/logo,  formule en de vormgeving zijn ontwikkeld door Scripta, het Amsterdamse contentbureau en zusterbedrijf van Lenthe. Het full colour magazine verschijnt ten minste elk kwartaal. Lenthe-uitgever Johan Dijk: ‘In de komende weken zullen wij onze plannen, zoals titel, logo en formule, verder naar buiten brengen via onze eigen De Dikke Blauwe-media en ook mededelingen doen over ons aanbod aan abonnees en adverteerders/sponsors. Onze partner NLFL zal hetzelfde doen via hun eigen platform en netwerken.’
 
►Voor nadere informatie over dit nieuwe initiatief van Lenthe kunt u contact opnemen met: johan.dijk@lenthe.nl
 
gerelateerde items