Toon alles (2)

Junior online fondsenwerver/marketeer bij ALS Nederland

23 juli 2018, 05:00
Junior online fondsenwerver/marketeer bij ALS Nederland
Junior online fondsenwerver/marketeer bij ALS Nederland
Functie: Junior online fondsenwerver/marketeer
Organisatie: Stichting ALS Nederland
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: onbekend

Als online fondsenwerver/marketeer ben je verantwoordelijk voor de optimale inzet van on- en offline kanalen met als doel het vinden en binden van donateurs en supporters en werven van giften. Je doet dit door gegevens in onze Salesforce database te combineren met een doordachte gebruik van social media, campagnes en activiteiten.
Je maakt deel uit van de afdeling Fondsenwerving Marketing & Communicatie. Deze afdeling bestaat uit een team van communicatieadviseurs en fondsenwervers die rapporteren aan het hoofd van de afdeling. Je werkt ook samen met externe partners en bureaus. Je bent gewend om resultaten te bereiken en deze te delen en te optimaliseren. Je werkt daarbij zowel zelfstandig als in teamverband.

Wat ga je doen?
  • Je ontwikkelt samen met ons team de strategie m.b.t. het vinden en binden van supporters en donateurs via online kanalen, en bent verantwoordelijk voor de uitvoering.
  • Je ontwikkelt en coördineert online campagnes en activiteiten, die je gedeeltelijk zelf of samen met anderen uitvoert.
  • Je gebruikt daarbij alle mogelijkheden die er online zijn (SEO, Google Grants en Analytics, email-marketing, sociale media, online advertising, online nieuwsbrieven).
  • Je schrijft wervende teksten voor al deze campagnes en activiteiten.
  • Je gaat op zoek naar nieuwe en innovatieve wervingstechnieken of je ontwikkelt deze in samenwerking met onze communicatieadviseur en onze database marketeer.
  • Je beheert en analyseert de resultaten en onderzoekt waar verbeteringen mogelijk zijn.
  • Je hebt contact met actievoerders en donateurs en je neemt de verantwoordelijkheid om hun vragen te beantwoorden.

Jouw profiel
  • Je hebt 1-3 jaar ervaring met online marketing/communicatie.
  • Je hebt kennis van databasemarketing en online processen rondom werving en marketing, je bent nieuwsgierig naar ontwikkelingen op dit gebied en ziet daarin kansen en uitdagingen voor de stichting.
  • In deze functie ben je een van de super users van onze Salesforce database.
  • Je hebt een HBO-opleiding op het gebied van communicatie, marketing of sales.
  • Je hebt aantoonbare kwaliteiten en ervaring op het gebied van online fondsenwerving en/of marketing (SEO, Google Grants en Analytics, email-marketing, sociale media, online advertising en online nieuwsbrieven).

Wat bieden wij?
  • Een inspirerende omgeving waarin je meewerkt aan het oplossen van het probleem ALS, een van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelsel.
  • Ruimte voor creativiteit en kennisdeling op een plek waar eigen initiatief aangemoedigd en gewaardeerd wordt.
  • De gelegenheid cursussen en opleidingen te volgen, omdat het vakgebied van fondsenwerving en marketing voortdurend in ontwikkeling is.
  • Een baan voor 32 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling na een positieve beoordeling.
  • Een salaris dat afhankelijk is van jouw ervaring en leeftijd met goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Wil jij ook meevechten tegen de genadeloze ziekte ALS? Mail dan je cv met korte motivatie aan Erik Sipkema, e-mail: e.sipkema@als.nl.

Wil je meer informatie over de functie bel dan naar Marcel Vergeer, interim hoofd Fondsenwerving, Marketing en Communicatie, nummer 06-40176172.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
gerelateerde items