Hersens en Handen te huur

19 november 2017, 00:00
Hersens en Handen te huur
Hersens en Handen te huur
Fondsen- en sponsorwervers kunnen kiezen uit een keur aan leveranciers en dienstverleners. Afhankelijk van hoe breed of smal het zoekcriterium wordt bepaald, gaat het om een kleine vierhonderd echt relevante mensen en bedrijven en instituten. Uitgever van The Fundraiser Lenthe lanceert mede daarom in de winter van 2017-2018 een nieuw en eigen onderzoek naar het zoek en inkoop gedrag van filantropische instellingen.
 
Schattingen over het totale inkoopbudget van alle fondsenwervers in Nederland lopen uiteen van tweehonderd tot vierhonderd miljoen. Wie slim en deskundig zijn leveranciers en adviseurs selecteert, kan relatief gemakkelijk twee tot twaalf procent besparen. Dat is meer dan interessant en belangrijk voor het verhogen van het percentage ‘besteed aan doel’. Elke 'koop-euro’ kan zo immers een ‘doel-euro’ worden. 
 
Inkoop- en communicatieonderzoek
Uitgever van The Fundraiser Lenthe lanceert in de winter van 2017-2018 een nieuw en eigen onderzoek naar het zoek- en inkoopgedrag van filantropische instellingen. Een flinke hap uit dit onderzoek gaat specifiek over het gedrag van (professionele) sponsor- en fondsenwervers. Een ander deel onderzoekt de methoden waarop leveranciers en dienstverleners die zich met specialisten richten op ‘de sector’ communiceren en hoe ze hun klanten werven. 
 
Meer informatie?
Wilt u meer weten over dit ophanden zijnde onderzoek? Neem dan contact op met uitgever Johan Dijk: johan.dijk@lenthe.nl. U krijgt dan ook een uitnodiging voor het zogenaamde ‘vernissage-symposium’ op 12 april tussen 14.00 en 18.00 plaatsvindt in Amsterdam waarin de resultaten worden gepresenteerd en bediscussieerd.
 
The Fundraiser heeft alvast een selectie gemaakt van relevante leveranciers en dienstverleners. Die vindt u hier
gerelateerde items