Hartstichting en Triple Double winnen zilveren Effie 2016

2 november 2016, 14:00
Voor deze campagne kreeg de Hartstichting een zilveren Effie
Voor deze campagne kreeg de Hartstichting een zilveren Effie
Gisteravond is in het Concertgebouw in Amsterdam bekend geworden dat de burgerhulpverleningcampagne van de Hartstichting de zilveren Effie heeft gewonnen. De campagne die sinds de start in december 2015 voor 50.000 nieuwe burgerhulpverleners heeft gezorgd, is ontwikkeld in samenwerking met bureau Triple Double Sportmarketing.
 
De Campagne burgerhulpverlening moest het in de categorie Maatschappelijke Campagnes opnemen tegen 'Behandel me als een dame' van WOMEN Inc. – KesselsKramer, The Next Rembrandt van ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam en KPN Pridestream van KPN - N=5.
 
Oordeel jury
De jury sprak over een zeer ambitieuze campagne, met een hele hoge gedragsdrempel: ‘Mensen bewegen zich aan te melden als oproepbare hulpverlener voor de reanimatie van onbekenden, dat is even wat anders dan een pakje boter verkopen. De campagne om dit te bereiken is nog niet afgelopen, maar laat nu al uitstekende resultaten zien. Er is een hoge drempel geslecht, vooral dankzij de communicatie. De campagne klopt aan alle kanten: sterke strategie, de creatie matcht goed met de doelstelling, de mediamix is slim gekozen. En de resultaten zijn op tweederde van de looptijd al geweldig.’
 
Samen maatschappelijke impact realiseren
David Verschoor, Hoofd Marketing & Fondswerving Hartstichting: ‘We zijn ontzettend blij dat we samen met Triple Double deze prijs hebben gewonnen. Juist de visuele en impactvolle aanpak maakt de campagne onderscheidend en aansprekend voor het publiek. Inmiddels hebben 141.000 Nederlanders zich als vrijwilliger aangemeld om in ons land slachtoffers van een hartstilstand te helpen. Een geweldig mooi resultaat, waar we trots op mogen zijn. We zijn er echter nog niet: we hebben nog 30.000 burgerhulpverleners nodig om slachtoffers binnen die cruciale 6 minuten hulp te kunnen bieden. Deze prestigieuze award is dan ook een mooie aanmoediging voor ons om door te gaan.’
 
Er zijn in Nederland zo’n 2 miljoen mensen die recent hebben leren reanimeren. Een groot deel van hen kan niet worden opgeroepen op het moment dat een buurtbewoner een hartstilstand buiten het ziekenhuis krijgt. Om ervoor te zorgen dat zij zich registreren als burgerhulpverlener bij een van de oproepsystemen is de Hartstichting eind 2015 een campagne gestart. Middelen die daarbij zijn ingezet, zijn TV, online advertising en social.
gerelateerde items