Toon alles (2)

‘Friendraising is het nieuwe fundraising’

21 september 2012, 04:00
‘Friendraising is het nieuwe fundraising’
‘Friendraising is het nieuwe fundraising’
Op woensdag 26 september 2012 verschijnt bij Uitgeversmaatschappij Walburg Pers Vera Peerdeman’s boek Handboek Friendraising - 21 strategieën om vrienden duurzaam aan je organisatie te verbinden. Het eerste exemplaar zal aangeboden worden aan Erica Terpstra tijdens de feestelijke presentatie van het boek bij People’s Place te Amsterdam op 26 september 2012 om 16.00 uur. 

Erica Terpstra, ambassadeur dance4life: “Friendraising is teamwork! Alle medewerkers van non-profits kunnen een steentje bijdragen aan het verbinden van supporters aan hun organisatie. Dus: leer je donateurs kennen, betrek ze bij wat je doet, luister naar wat je voor elkaar kunt betekenen. Dit doen we bij dance4life al jaren. In haar boek 'Friendraising' heeft Vera Peerdeman (foto) haar ervaring en enthousiasme voor friendraising gebundeld tot 21 baanbrekende strategieën. Hiermee kun je direct aan de slag!”

Duurzame vriendschappen
Friendraising is het stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven met het doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken. Het toepassen van friendraising gaat van steeds groter belang zijn voor organisaties. En dan vooral in de non-profit sector, waar media en donateurs steeds kritischer zijn, individuen op eigen initiatief contact zoeken met goede doelenorganisaties en donateurs naast hun giften ook graag zelf acties opzetten om te helpen de dromen van non-profit organisaties waar te maken.

Oproep aan fondsenwervende organisaties
Het Handboek Friendraising is inspirerend en bovenal zeer praktisch. Het is een handleiding om tot een plan van aanpak te komen, waarbij je 21 strategieën en vele ideeën krijgt aangereikt. Het is geschreven voor alle medewerkers en betrokkenen van een organisatie, voor zowel de receptioniste als de directeur, de fondsenwerver als de voorzitter. Handboek Friendraising is een oproep aan fondsenwervende organisaties om hun monoloog te staken en de dialoog aan te gaan met hun supporters.

Vera Peerdeman, Handboek Friendraising - 21 strategieën om vrienden duurzaam aan je organisatie te verbinden, Uitgeversmaatschappij Walburg Pers, genaaid gebonden, ISBN 978.90.5730.888.6, 176 pagina’s, prijs € 29,50.
gerelateerde items