Toon alles (2)

Nieuwe vacature: Fondsenwerver particulier bij ALS Nederland

9 januari 2019, 13:15
Nieuwe vacature: Fondsenwerver particulier bij ALS Nederland
Nieuwe vacature: Fondsenwerver particulier bij ALS Nederland
Functie: Fondsenwerver particulier
Organisatie: Stichting ALS Nederland
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 27 januari
 
Stichting ALS Nederland werft fondsen om wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak van Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS) te financieren. Daarnaast zet de stichting zich in voor de kwaliteit van zorg en leven van de patiënten nu. 
 
In Nederland lijden ongeveer 1.500 mensen aan ALS. Een dodelijke zenuw-spierziekte waarbij de signalen van uit de hersenen niet meer aankomen bij de spieren, met als gevolg dat één voor één de spieren uitvallen. Over de oorzaak van ALS is nog maar weinig bekend en er bestaat nog geen geneesmiddel. Hoop op een toekomst – met een gemiddelde levensverwachting van 3 tot 5 jaar na de eerste klachten– is er dus nog niet. 
 
Wij zijn een kleine organisatie (10 FTE) gevestigd in Den Haag. Na het enorme succes van de Amsterdam City Swim, Tour du ALS en de spraakmakende campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ en natuurlijk de Ice Bucket Challenge, is onze ambitie de komende jaren te groeien in inkomsten afkomstig uit particulieren. Deze functie maakt deel uit van de afdeling Marketing & Communicatie en Fondsenwerving. De afdeling bestaat uit een team van communicatiemedewerkers en fondsenwervers die rapporteren aan de manager van de afdeling. Binnen dit team heeft iedereen zijn eigen doelstellingen met betrekking tot het werven en behouden van (nieuwe) donoren. 
 
Functie-inhoud
Voor onze prachtige stichting zoeken we een innovatieve fondsenwerver om onze ambitieuze particuliere fondsenwervingsstrategie neer te zetten en uit te voeren. Deze is gericht op potentiële en bestaande donateurs, bestaande machtigers, losse giftgevers en major donors. We willen de potentie beter benutten om zo de structurele inkomsten van Stichting ALS te vergroten. Daarom hebben we je hard nodig, waarbij je je kennis en kunde inzet voor de acquisitie, uitbreiding en behoud van donateurs en waardevermeerdering. Het onderdeel Nalaten en Schenken valt onder verantwoordelijkheid van een collega. 
 
Vanuit inzichten uit de markt en de specifieke doelgroep ontwikkel je vernieuwende proposities die aansluiten bij de behoeftes en passen bij de missie van Stichting ALS. Daarnaast willen we de online fondsenwerving die op kleinschalige manier wordt ingezet binnen Stichting ALS de komende jaren verder uitrollen en uitbouwen. Je vertaalt de strategie naar een meerjarenplan, inclusief een wervingsplan en je implementeert, realiseert en evalueert deze. Tevens ben je verantwoordelijk voor de financiële voortgang. Daarnaast doe je op grond van evaluaties aanbevelingen voor verbeteringen. Je ontwikkelt samen met de collega’s van marketingcommunicatie fondsenwervende acties en campagnes. Intensief werk je samen met de databasemarketeer voor het stroomlijnen van gegevens van donoren in ons CRM systeem (Salesforce), de selecties en analyses en het inrichten van Customer Journey’s. Daarnaast stem je waar nodig je werkzaamheden af met de collega’s die verantwoordelijk zijn voor het werven van fondsen via nalatenschappen, lokale en nationale events en bedrijven. 
 
Wie zoeken wij? 
Iemand die: 
* Beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau met ca. 5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van particuliere fondsenwerving en/of direct-en online marketing; 
* Klant- en resultaatgericht, planmatig, gestructureerd, proactief en vernieuwingsgericht is; 
* Sterk cijfermatig inzicht heeft en weet hoe je resultaten moet analyseren en omzetten in strategie en actieplannen; 
* Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal heeft; 
* Ervaring heeft met de ‘traditionele’ kanalen en kennis heeft van de actuele ontwikkelingen binnen fondsenwerving in Nederland; 
* Kennis van online fondsenwerving is een pre; 
* Flexibel is bij de indeling van de werktijden en ook bereid is om incidenteel in het weekend of avonduren te werken; 
* Affiniteit heeft met de doelstellingen van Stichting ALS. 
 
Wat bieden wij? 
* Een uitdagende functie binnen het kleine maar dynamische team van Stichting ALS Nederland; 
* Een hoge mate van zelfstandigheid met ruimte voor nieuwe ideeën en creativiteit; 
* Een salaris gebaseerd op de richtlijnen van de Stichting Goede Doelen Nederland, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring van minimaal € 3.167 tot maximaal € 4.735 (op basis van een fulltime 40-urig dienstverband). 
* Een vergoeding van 50% van de pensioenpremie. 
* Reiskostenvergoeding 
* Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met een optie op verlenging. 
 
Belangstelling?
Je kunt tot en met zondag 27 januari a.s. op deze functie reageren door je cv en toelichting te verzenden naar vacature@als.nl.
 
Voor aanvullende vragen of extra informatie kun je contact opnemen met Frederique Kram, Manager Marketing & Communicatie en Fondsenwerving via tel. 088-6660333. 
 
In de laatste week van januari wordt een selectie gemaakt van kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de eerste week van februari. De kandidaten die daarna overblijven zullen wij uitnodigen voor een tweede sollicitatiegesprek. Hierna maken wij een definitieve keuze. Wij streven er naar de gehele procedure eind februari te hebben afgerond. 
 
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld!
 
Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
Ook een vacature plaatsen? Klik hier.
 
gerelateerde items