Eerste The Fundraiser Magazine voor pionier-abonnee Remco Meyaard

22 maart 2018, 20:00
Remco Meyaard van Bartimeus Sonneheerdt ontving uit handen van hoofdredacteur Renée Steenbergen de allereerste editie van The Fundraiser. Foto: Maarten Hartman.
Remco Meyaard van Bartimeus Sonneheerdt ontving uit handen van hoofdredacteur Renée Steenbergen de allereerste editie van The Fundraiser. Foto: Maarten Hartman.
Tijdens een geanimeerde vernissage bij uitgever Lenthe in Amsterdam werd vanmiddag het eerste exemplaar van The Fundraiser Magazine, het nieuwe vaktijdschrift voor fondsenwervers en marketeers van goede doelen en maatschappelijke organisaties, overhandigd aan de eerste abonnee: Remco Meyaard, Hoofd Fondsenwerving en Communicatie van Bartimeus Sonneheerdt. Meyaard kreeg als ‘pionier-abonnee’ het tijdschrift, dat onderdeel uitmaakt van een multimediaal platform www.thefundraiser.nl  uit handen van hoofdredacteur Renée Steenbergen.
 
De lancering van The Fundraiser werd luister bijgezet door een vijftigtal gasten, die werden verwelkomt door uitgever Johan Dijk. Hij wees zijn gehoor erop dat zich in één dag tijd al meer dan driehonderd proefabonnees hebben aangemeld die het tijdschrift kosteloos ontvangen ter kennismaking, terwijl het aantal betalende abonnees zonder dat ze het tijdschrift hebben gezien al op honderd staat. Ook bedankte hij de ondernemers in de branche die hun steun in de nieuwe uitgave uitspraken door het plaatsen van een advertentie en partner Nederland Filantropieland, dat de uitgave ondersteunt en ziet als versterking van haar missie. Volgens NLFL  past The Fundraiser uitstekend binnen de doelstellingen om te streven naar een gezond filantropieklimaat. Daarin is een onafhankelijk en goed geïnformeerd vakmedium - waarop leden een korting van 30% krijgen - een vitaal onderdeel.
 
Hoofdredacteur Renée Steenbergen stelde daarna Sarah Clifton, manager fondsenwerving van Save the Children en hoofdpersoon in de coverstory van het eerste nummer, een aantal vragen over wijze waarop haar organisatie omgaat met mislukkingen, zoals sms-wervingsacties. Daarbij kwam ook Pim Kraan, directeur van Save the Children, aan het woord over de wijze waarop zijn organisatie reageerde op de recente ‘Oxfam-gate’.
 
The Fundraiser Magazine, zo benadrukte Steenbergen, complementeert The Fundraiser-online nieuwsmedia met ‘slow journalism’ in print, met verhalen die de achterkant van de actualiteit belichten. Daarnaast geeft het magazine volgens de hoofdredacteur fondsenwervers en marketeers ook veel voorbeelden uit de praktijk. Zo legt Wakker Dier uit hoe company campaigning werkt en is er ook aandacht voor kleine(re) particuliere initiatieven en stichtingen, waarvan er duizenden zijn in Nederland die geld werven. In de rubriek Help, minder subsidie! vertelt ditmaal de Fietsersbond hoe deze organisatie nu meer eigen inkomsten genereert. In de rubriek Gever & Werver dit eerste nummer het Nederlands Openluchtmuseum, dat zijn grootste private gift ooit kreeg voor een presentatie die in mei wordt geopend.

The Fundraiser Magazine, ISSN 2589-6156. Full colour, 76 pagina’s. www.thefundraiser.nl/aboWebsite The Fundraiser: www.thefundraiser.nl

⇒Aanvragen abonnement: klik hier.
 
gerelateerde items