Toon alles (2)

Digital marketeer bij Save the Children

7 augustus 2018, 05:10
Digital marketeer bij Save the Children
Digital marketeer bij Save the Children
Functie: Digital marketeer
Organisatie: Save the Children
Aantal uren: 32-38 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 24 augustus
 
Save the Children is op zoek naar een Channel & project manager Digital met die zijn/haar voelsprieten de hele dag heeft uit staan, bereid is om buiten kantoortijden te werken, creatief en ‘out of the box’ kan denken en graag nieuwe dingen wil proberen. Je maakt onderdeel uit van het digital team dat op dit moment nog uit twee personen bestaat. De doelstelling van het digital team is het vergroten van online bereik (SEE), informeren over ons werk en activiteiten (THINK), leads en online donaties werven (DO) en engagement van onze achterban (CARE). Jouw werkzaamheden richten zich op alle genoemde fases, met een focus op contentmarketing, e-mailmarketing en leadwerving; onze doelgroep staat hierbij centraal.

De organisatie
Save the Children vindt dat ieder kind een eerlijke kans verdient. In de hele wereld geven wij kinderen een gezonde start, de kans om te leren en beschermen we hen tegen onrecht en gevaar. Wij doen alles wat nodig is om het leven van kinderen -en daarmee de toekomst van onze samenleving- te verbeteren.
Save the Children is daar waar kinderen ons nodig hebben: in het hart van de samenleving in 124 landen met ruim 27.000 lokale medewerkers. Save the Children is in Nederland gevestigd in Den Haag. De organisatie bestaat uit de afdelingen Internationale Programma’s, Binnenlandprogramma, Lobby en Advocacy, Communicatie, Fondsenwerving, Finance en Control en Stafdienst (Interne Dienst) en telde eind 2017 in totaal 62 medewerkers (54,4 fte). Tussen deze afdelingen wordt op een aantal thema’s in zgn. clusters samengewerkt.

Taken
  • Je zorgt samen met onze content coördinator voor de verdere ontwikkeling en uitvoering van de content strategie. Je kan bestaande content aanpassen voor de verschillende kanalen, zodat deze nog meer impact heeft en SEO-proof is.
  • Je ontwikkelt, test en optimaliseert online campagnes, optimaliseert i.s.m. collega’s onze Facebook-activiteiten, verstuurt e-mailings en optimaliseert onze conversieflows.
  • Je monitort en analyseert de resultaten van je werk en stuurt waar nodig direct bij.
  • Je werkt veel samen met marketingcollega’s op het gebied van communicatie en fondsenwerving. Je informeert hen over de resultaten van je online activiteiten.
  • Je werkt met (financiële) targets en rapporteert daar regelmatig over inclusief beheer van het budget van specifieke acties en evalueert de kwaliteit en rendement van activiteiten.

Functie-eisen en profiel
  • Je hebt aantoonbare ervaring op gebied van online communicatie, content management of online marketing
  • Je kent de do’s en dont’s van online communicatie door en door
  • Je hebt redactionele kwaliteiten en een vlotte pen en ben je creatief
  • Je bent een ‘T-shaped marketeer’. Zo niet, dan wil je dit in ieder geval worden
  • Je snapt hoe fondsenwerving werkt en hoe communicatie hieraan kan bijdragen
  • Je bent resultaatgericht en data gedreven
  • Je hebt oog voor detail
  • Je hebt ervaring met diverse online kanalen (sea, seo, social media, display, e-mail)
  • Kennis van marketing automation is een pré
  • Je bent en blijft op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing, digitale technieken en fondsenwerving

Ons aanbod
  • De mogelijkheid om je in te zetten voor miljoenen kinderen wereldwijd!
  • Je bent onderdeel van een internationaal netwerk en komt binnen in een periode waar groei en innovatie voorop staan.
  • Samen met een grote groep enthousiaste collega’s krijg je de kans om prachtige resultaten neer te zetten en tegelijkertijd jezelf verder te ontwikkelen.
  • De functie is voor 32-38 uur per week, voor een periode van 12 maanden met uitzicht op verlenging bij gebleken geschiktheid.
  • Wij bieden een salaris dat past binnen de goede doelensector, ingeschaald volgens de salarisschalen van de rijksoverheid (BBRA), gebaseerd op een 38-urige werkweek.
Save the Children voert een actief veiligheidsbeleid voor kinderen. Daarom vragen wij van kandidaten bereidheid tot naleving van onze gedragscode en medewerking bij het opvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag.

Informeren en solliciteren
Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Jeroen Beelen, Digital & marketing automation manager. Telefoon 070 338 4448, e-mail: jeroen.beelen@savethechildren.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Sayonara Kartawirja, HR Officer. Telefoon 070 338 4448, personeelszaken@savethechildren.nl. Je belangstelling voor deze functie kun je uiterlijk 24 augustus 2018 kenbaar maken door het sturen van een email met motivatiebrief en curriculum vitae aan personeelszaken@savethechildren.nl, onder vermelding van “Digital Marketeer”.

De eerste gespreksronde staat gepland op dinsdag 28 augustus 2018. Het opvragen van referenties kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. Save the Children Nederland garandeert je dat we zorgvuldig omgaan met je persoonsgegevens. Wij gebruiken je persoonsgegevens uitsluitend voor het behandelen van deze sollicitatie. Na beëindiging van de sollicitatieprocedure zullen alle gegevens binnen 4 weken vernietigd worden, tenzij jij ons toestemming geeft om ze langer te bewaren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
gerelateerde items