Toon alles (2)

Coördinator Webcare bij Het Rode Kruis

16 maart 2018, 05:30
Coördinator Webcare bij Het Rode Kruis
Coördinator Webcare bij Het Rode Kruis
Functie: Coördinator Webcare
Organisatie: Het Nederlandse Rode Kruis
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 01 april

Het helpen van mensen in nood om de hoek – en ver weg, vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt dát is waar het Rode Kruis voor staat. Dit doen wij door het vergroten van de weerbaarheid van mensen zodat zij zichzelf en anderen helpen in noodsituaties en door het bieden van noodhulp en het vergroten van de hulpvaardigheid en hulpbereidheid. Het NRK verleent in Nederland samen met meer dan dertigduizend vrijwilligers Noodhulp, Evenementenhulp, Eerste Hulp(onderwijs), Burgerhulp en is dé verbinder op het gebied van Zelfredzaamheid tussen het (lokale) zorg- en veiligheidsdomein. Ook internationaal maken wij mensen in nood, die kwetsbaar zijn voor en/of blootgesteld zijn aan natuurrampen of crises, weerbaarder door het bieden van integrale humanitaire hulp. We werken vanuit zeven grondbeginselen: menslievendheid; onpartijdigheid; neutraliteit; onafhankelijkheid; vrijwilligheid; eenheid; algemeenheid.

Het cluster Communicatie houdt zich bezig met alle interne en externe communicatie van het Rode Kruis, zowel offline als online. Op sociale media is het Rode Kruis onder meer actief op Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat en WhatsApp. Het Rode Kruis vindt het belangrijk om ook op sociale media een goed contact op te bouwen met mensen. Om zo, wanneer relevant, mensen proactief te kunnen informeren over de fondsenwerving en vrijwilligerswerving van het Rode Kruis, en mensen waar nodig handelingsperspectieven te bieden in een noodsituatie. In sommige gevallen is onze communicatie onze hulpverlening.

Taken
  • Als coördinator webcare werk je nauw samen met de online redactie, de teamleider van het vrijwilligersteam en het contact center van het Rode Kruis. In nauw overleg met hen bepaal je de wijze van beantwoording van binnenkomende berichten en zorg je voor de beantwoording en/of afhandeling van vragen en opmerkingen. Je voelt je nauw betrokken bij de kwaliteit van communicatie op alle publiekskanalen en denkt met het contact center kritisch mee over hoe we die kwaliteit verder kunnen verbeteren. Waar mogelijk zoek je naast je servicerol ook actief het contact met het algemeen publiek op; je engagement namens het Rode Kruis is passend en verrassend, soms met humor, maar altijd met betrokkenheid.
  • In sommige gevallen is (online) communicatie onze hulpverlening. Als webcare coördinator speel je in die ‘online hulpverlening’ een sleutelrol. Je helpt bij het identificeren van hulpvragen, bijvoorbeeld tijdens festivals en evenementen waar het Rode Kruis de hulpverlening organiseert. En je ziet kansen om onze online hulpverlening verder uit te bouwen.
  • De webcare coördinator is verantwoordelijk voor de ondersteuning van het vrijwillige webcare team van het Rode Kruis, dat de webcare in de avonduren en de weekenden voor haar rekening neemt. Dit team is ook bij grote evenementen en (internationale) calamiteiten inzetbaar voor de webcare en online hulpverlening; denk aan 3FM Serious Request of Giro 555 acties. Je zorgt ervoor dat de teamleider van dit team goed wordt ondersteund en helpt bij de training en opleiding van nieuwe en bestaande vrijwilligers.
  • Daarnaast beheer je het social seeders bestand van het Rode Kruis. Dit zijn mensen die graag namens het Rode Kruis posts op sociale media delen. Je zorgt ervoor dat zij een of enkele keren per maand inspirerende content ontvangen om te delen in hun eigen netwerk.
  • Wij zoeken een collegiale, zelfstandig werkende coördinator die niet te beroerd is om een tandje harder te lopen als de situatie daarom vraagt. De coördinator is proactief en vindingrijk, klantvriendelijk en oplossingsgericht. Sociale media kennen voor jou geen geheimen, je bent je bewust van de trends en ontwikkelingen en helpt het Rode Kruis om daar zo goed mogelijk op in te spelen in de webcare.

Functie-eisen en profiel
  • Afgeronde HBO-opleiding;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Stressbestendig, snel kunnen schakelen en zeer goede contactuele eigenschappen;
  • Proactieve houding en initiatief nemend m.b.t. verbetering van onze dienstverlening;
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Instelling die past bij een noodhulporganisatie;
  • Flexibel in beschikbaarheid en werktijden;
  • Goed ontwikkeld gevoel voor humor.

Ons aanbod
  • Een flexibele en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.
  • Salariëring vindt plaats volgens salarisschaal 9 van de CAO van het Nederlandse Rode Kruis en is afhankelijk van opleiding en ervaring (min. € 2.546,62 tot max. € 3.637,59 bruto per maand bij een fulltime dienstverband) en wordt na een jaar geëvalueerd.
  • Een piketregeling kan onderdeel zijn van de functie.

Informeren en solliciteren
Je motivatiebrief + cv  gericht aan Angela van der Woude, Personeelsadviseur ontvangen we graag uiterlijk 1 april 2018 via deze link. Voor informatie kun je terecht bij: Frank Tebbe, clustermanager communicatie, 070-4455666. Een online assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Kijk voor meer Informatie over het werk van het Rode Kruis op www.rodekruis.nl en www.rodekruis.tv. Het NRK op facebook: Facebook.com/rodekruis en Twitter: Twitter.com/rodekruis

Acquisitie op deze vacature wordt niet op prijs gesteld!
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
gerelateerde items