Toon alles (1)

Code Postfilter aangescherpt

14 januari 2015, 04:00
Code Postfilter aangescherpt
Code Postfilter aangescherpt
De duur van de registratie waarmee de consument de wensen kan vastleggen van welke type bedrijven men wel en geen ongevraagde geadresseerde reclamepost wenst te ontvangen is verlengd naar vijf jaar. Dit was drie jaar. Ook wordt duidelijk gemaakt dat geadresseerde reclamepost met alleen een adres en zonder naam, ook onder de Code Postfilter valt. Deze aanpassingen zijn verwerkt na enkele jaren ervaring met het werken met de Code Postfilter.

Stichting Postfilter beheert het Nationaal Overledenenregister en het Nationaal Postregister. Deze registers zijn een aanvulling op het wettelijke ‘recht van verzet’. Het wettelijke recht van verzet verplicht bedrijven om aan consumenten de mogelijkheid te bieden om geen ongevraagde reclamepost van het specifieke bedrijf meer te ontvangen. Richard Groenewoud (foto), Directeur Postfilter: ‘Met de nieuwe Code Postfilter hebben de brancheorganisaties DDMA, NUV, KVGO, Thuiswinkel.org en VFI en de Nederlandse Postbedrijven met Postfilter een volgende stap gezet om de voorkeuren van de consumenten te respecteren om geen geadresseerde reclamepost te ontvangen. Met de Code Postfilter is een goede en correcte klachtafhandeling gegarandeerd en met de Nederlandse Reclame Code is het toezicht op een goede naleving van de code geborgd. Met de aanpassingen zijn de verbeterpunten van de afgelopen jaren verwerkt.’
gerelateerde items